VVD Hellendoorn trekt aandacht inwoners met unieke campagne

HELLENDOORN/NIJVERDAL – De lokale VVD van de gemeente Hellendoorn zette een unieke campagne op touw om inwoners van de gemeente meer bewust te maken van de lokale politiek. Op posters, spandoeken, en displays verschenen sinds eind november afwisselend prikkelende stellingen. Vooral in Hellendoorn en Nijverdal was de campagne goed zichtbaar. Maar uiteraard kwamen de dorpen Haarle, Daarle en Daarlerveen ook aan bod. Er werd veel gespeculeerd in de regio. Wie of wat er achter de campagne zat, was een geheim. Tot nu. On- en offline prikkelen Dat prikkelen is volgens lijsstrekker Joost ter Horst wel gelukt. “Sinds november kwamen we iedere twee weken met een nieuwe stelling. Vooral op Facebook zagen we veel discussie en reacties ontstaan. Met name de stelling ‘Wij zijn de duurste gemeente van Overijssel’ maakte wat los.’’ De stellingen verschenen niet alleen op Facebook, maar ook online op platformen. En wie door zijn Instafeed scrolde kon er ook niet omheen. Daarnaast is de lokale partij zichtbaar langs drukke wegen en in de dorpen. Spandoeken, displays, posters… het kwam allemaal voorbij. #datkantochnietwaarzijn is inmiddels een eigen leven gaan leiden. Bewust anoniem De campagne werd bewust anoniem gevoerd. Zo zegt de lijsttrekker: “We wilden vooral de aandacht van de inwoners trekken. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoe belangrijk het is om te gaan stemmen. De verwachte opkomst tijdens de gemeenteraadsverkiezingen is slechts 55%. Dat moet echt beter. Een gemeente speelt op belangrijke terreinen als veiligheid, zorg, werk en inkomen, woningbouw en belastingen een grote rol. Veel wordt lokaal bepaald. We willen laten zien dat het anders kan en beter moet!’’ Alle stellingen op de landingspagina komen voort uit de ideeën en standpunten van de lokale liberalen en worden tot vlak voor de verkiezingen toegelicht door middel van vlogs. Hierin vertellen verkiesbare leden het verhaal achter de stellingen en worden de standpunten van de VVD met betrekking tot komende verkiezingen, stuk voor stuk duidelijk.